Reizen met Maarten-Jan - Reisverslag uit Ibagué, Colombia van Linda Gool - WaarBenJij.nu Reizen met Maarten-Jan - Reisverslag uit Ibagué, Colombia van Linda Gool - WaarBenJij.nu

Reizen met Maarten-Jan

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Juli 2015 | Colombia, Ibagué

Ik ben inmiddels weer een paar dagen terug in Ibagué na 3 weken 'op vakantie' te zijn geweest in Colombia.

Mijn liefste broertje is helemaal naar Colombia gekomen om mij op te zoeken. Maar voordat hij in Bogota aangekomen was heb ik eerst alleen nog een paar dagen in Bogota doorgebracht. Ik had afgesproken met Roberto, een vriend die ik in Montréal heb ontmoet. Hij woont nog met een zijn ouders in een appartement in Bogota. Hier werd ik heel hartelijk ontvangen volgens Colombiaanse traditie. Heerlijk gegeten en gedronken en super gezellig gehad met Roberto en zijn ouders.

Daarna zijn we naar een feest van een van Roberto's vrienden geweest en omdat het zo laat werd had zijn moeder al een bed voor me opgemaakt omdat het te laat was om nog alleen naar het hostel te gaan, Roberto en zijn ouders deden er echt alles aan om me welkom te laten voelen. Echt zo geweldig. De volgende dag was het tijd voor voetbal. Het Colombiaanse team speelde in de Copa America; ontzettend belangrijk hier. (Helaas verloren ze van Venzuela). Gedurende de voetbal en daarna wordt er ontzetten veel gedronken. Colombianen weten pas echt wat feesten is!

Na nog en dag te hebben gehad om bij te komen kwam Maarten-Jan aan in Bogota. We hebben in korte tijd veel musea, kerken en andere bezienswaardigheden gezien in Bogota. Zelfs een kathedraal in een oude zoutmijn. Erg bijzonder.

De volgende stap was Medellín, een stad in het westen van Colombia. Hoogtepunt van Medellín was een uitstapje naar Guatape. Hier stond een grote rots waar je via 275 trappen omhoog kon voor een adembenemend uitzicht! De tocht omhoog was zwaar maar zeer de moeite waard. Ook het stadje Guatape zelf was prachtig. Alle huizen hadden fresco's met de meeste leuke voorstellingen en kleuren.

Na Medellín zijn we naar de Caraïbische kust gegaan waar het lekker warm was. (lees: bloedheet) Gelukkig ook wederom schitterend. We zaten in de kustplaats Santa Marta wat naast het natuurpark Tyronna ligt. Ik kan alleen maar zeggen; bekijk de foto's want het was onbeschrijfbaar mooi :)

Laatste stop was alweer Cartagena, ook aan de kust. Dit is een oude stad uit de Spaanse tijd. Het oude deel is helemaal ommuurd en er staat een groot fort. Er is nog veel te zien van toen de stad nog in Spaanse handen was. We hebben dan ook veel rondgelopen en alle kleine straatjes gezien en het fort bezocht. Helaas waren toen de twee weken alweer om en was het tijd voor Maarten-Jan om naar huis te gaan. We hebben een super tijd gehad samen en geen ruzie gemaakt ;)

Ik heb zelf nog een paar dagen gefeest in Bogota; ik kan beginnen met beschrijven hoe de bar Andres Carne de Res eruit ziet (bekendste bar in Zuid-Amerika) maar je moet maar even foto's op Google opzoeken, dat geeft een goede indruk. Inmiddels ben ik weer aan het werk in Ibagué en zal hier de volgende keer weer wat meer over vertellen!

Liefs,

Linda

  • 10 Juli 2015 - 15:58

    Nicolette:

    Hoi liefje,

    Ik snap wel dat je nu moet bijkomen na al dat reizen en feesten! Wat maak je toch een hoop leuke dingen mee.
    Geniet ze verder,
    Liefs, mama

  • 11 Juli 2015 - 21:50

    Jan:

    Hoi feestbeest,

    Wat een mooie dingen maak je mee. En mss kunnen we hier ook wat aan die sfeer van ontvangen en gemoedelijkheid doen als je terug bent. Je haalt er zo te horen en zien wel alles uit..en gelijk heb je...geniet er maar goed van want het is voorbij voor je het weet.
    Kijk uit naar het volgende bericht.

    Gr van uit het Vlijmense...

  • 13 Juli 2015 - 19:28

    Maarten-Jan:

    Ik moet me echt abboneren hier, want ik mis alles. Of je moet ook ff op Facebook zetten dat je een nieuwe post hebt gedaan!

    Ik ben blij te lezen dat ook jij het zo ervaren hebt dat we geen ruzie gemaakt hebben ;-). En het waren 750 treden he, op 275 trappen misschien :P.

  • 02 Augustus 2015 - 10:39

    Desiree:

    He Linda, wat leuk dat het zo gezellig was met Maarten Jan. Wat maak je toch veel mee. Wat zul je veel foto's hebben als je weer terug bent. Nog heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Ibagué

Linda

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 2594

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 22 September 2015

Midden en Zuid Amerika

Landen bezocht: