Derde week - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Linda Gool - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Linda Gool - WaarBenJij.nu

Derde week

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Mei 2015 | Costa Rica, Jacó

Hierbij het verslag van mijn derde week in Costa Rica. Wederom een fantastische week gehad en veel gedaan natuurlijk. Belangrijkste ding uit mijn week waren natuurlijk de Spaanse lessen. Ik begin steeds beter te worden en probeer het zo veel mogelijk te oefenen in de praktijk met de lokale bevolking (lees: praten met de lekkere surfdudes op het strand ;)).

Naast Spaans heb ik deze week geleerd om patacones te maken. Dit is een traditioneel gerecht gemaakt van platanes, of bakbananen. Door deze te pletten en frituren krijg je een soort knapperig pannenkoekjes die heerlijk smaakt met een beetje zout, salsa guacamole of natuurlijk zoals alles hier; met bonen!

Later in de week hebben we onze nieuwe kookvaardigheid in praktijk gebracht. Maar voordat ik daar over kan vertellen moet ik jullie eerst voorstellen aan Wilson. (Nee ome Bart, niet m'n nieuwe vriend). Wilson is de manager van een hostel hier in Jacó die ook samenwerkt met de surfschool waar ik surfles heb. Wilson is super handig om te kennen hier, want hij kent alles en iedereen in Jacó. Waar ik naar toe moet voor een nieuwe koffer, surflessen en uitstapjes, Wilson kent wel iemand. Ook maken we dankbaar gebruik van het zwembad bij het hostel na het strand, heerlijk afkoelen en schoonspoelen na een middagje in het zand. Ondanks dat hij 24/7, 7 dagen per week aan het werk is voor het hostel is hij een van die vrolijkste mensen die ik in mijn leven ontmoet. We gaan dan ook allemaal graag 's avonds een biertje bij hem drinken.

Afgelopen vrijdag hebben we in ons appartement hier, ik woon hier nu samen met Kristina, een van oorsprong Russische maar woont al een paar jaar in Nederland, een groot diner gehad. Wilson had al het eten geregeld en ik heb toegekeken hoe een heerlijk avondmaal werd bereid waaronder natuurlijk patacones. Dit hebben we met z'n zessen opgegeten. Ik, Kristina, Wilson, Juan (een surfleraar), Emily, (Amerikaans meisje van school) en Mark was de kok (verblijft langere tijd in het hostel.)

Gister ben ik samen met Emily naar Montezuma geweest. Dit is een heel klein dorpje waar je met de boot naar toe kan vanuit Jacó. Het was ongeveer een uur varen. Een hobbelige rit maar schitterend door de blauwe zee. Montezuma is maar een klein dorpje maar een een prachtig strand en kun je naar een waterval in de buurt. Na ongeveer een half uur rotsen beklimmen, boomwortels ontwijken en over watertjes springen bereikten we de waterval. Een hoge, smalle waterval met daaronder een meertje met heel koud water om af te koelen. Ik heb er niet uitgebreid gezwommen want de vissen bleven naar m'n benen happen.

Aan het eind van de middag hebben we heerlijk op het strand gelegen, wat gegeten en na een biertje waren we allebei klaar voor bed. Ons hostel was recht aan het strand dus ben in slaap gevallen met het geluid van de zee en er 's ochtends mee wakker geworden. Na een korte duik in de zee 's ochtends vroeg en ontbijt aan het water namen we de boot terug naar Jacó. Dit was ge-wel-dig! Na ongeveer een kwartier stopte de kapitein even omdat er verderop een grote schildpad heel vrolijk door het water aan het spetteren was. Daarna vloog er een vliegende vis voorbij en, als klap op de vuurpijl.. dolfijnen! Waarschijnlijk een moeder en baby dolfijn die het leuk vonden om rondom onze boot te zwemmen. Als ik had gewild had ik ze aan kunnen raken. Echt magisch.

Ik heb helaas na de boottrip de rest van de middag in de schaduw moeten doorbrengen want mijn benen zijn behoorlijk verbrand. Hopelijk zijn ze morgen weer beter want ik heb een vroege surfles.

Voor nu weer veel liefs en tot de volgende update!

  • 12 Mei 2015 - 22:29

    Nicolette:

    Ha liefje,
    We zijn natuurlijk niet jaloers op je verbrande benen maar wel op de rest. Hier hebben we af en toe een mooie dag en dan is het weer over........over watervallen en stranden maar niet te spreken. Geniet ze, dikke kus, mama

  • 16 Mei 2015 - 17:27

    Toin Jansen:

    Hi Linda

    Zie dat jij jezelf uitstekend vermaakt daar (had niet anders verwacht). Como estas usted ? (moet het wel formeel houden).
    Sprak Nicolette net, die zei dat je nu vertrekt naar Colombia. Veel succes en plezier daar.
    Groeten uit Horst, waar wij niet zulke mooi weer, zulke mooie witte stranden, zulke watervallen en zeker geen sufdudes hebben.

    groeten
    Toin

  • 31 Mei 2015 - 16:53

    Desiree:

    Klinkt allemaal wel heel vakantie, fijn. Veel plezier.
    Groeten desiree

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Jacó

Linda

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 2599

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 22 September 2015

Midden en Zuid Amerika

Landen bezocht: