Alweer op de helft - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Linda Gool - WaarBenJij.nu Alweer op de helft - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Linda Gool - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Mei 2015 | Costa Rica, Jacó

Inmiddels zitten er alweer twee weken op in Costa Rica, dat betekent helaas dat ik alweer op de helft van mijn tijd zit hier. Ik kijk natuurlijk erg uit naar Colombia maar weet nu al dat ik Costa Rica ga missen.

Ik heb ondertussen al wat meer van de omgeving hier gezien. Vorige week donderdag ben ik op een ATV tour geweest; met een quad de bergen in. Dit was super gaaf, je echt behoorlijk hard met dat ding. Helaas werkt het gewend zijn om te fietsen niet echt mee, ik had erg veel moeite met sturen. Na een half uur ging het gelukkig een stuk beter en dat was ook nodig want we gingen op smalle weggetjes omhoog de bergen in. Ik betrapte mezelf erop dat ik met tong uit m'n mond van concentratie naar boven reed maar het resultaat was een prachtig uitzicht over de bergen en de zee. Vervolgens reden we weer naar beneden richting een waterval met een meertje. Het steilste stuk heb ik achterop gezeten bij de gids,het was niet echt verantwoord om dat stuk te rijden als beginner. Na een verfrissende duik in het meertje en een biertje bij de lokale bevolking (ééntje maar natuurlijk) reden we terug naar Jacó.

De lokale bevolings, tico's en tica's zoals ze worden genoemd, zijn allemaal erg vriendelijk en erg vrolijk. Gemiddeld gezien is het leven hier goed. Soms zijn ze een beetje argwanend als ze denken dat je een Amerikaanse toerist bent maar zodra je zegt dat je uit Nederland zijn ze heel geïnteresseerd en de wedstrijd NL-CR in de halve finale is een favoriet onderwerp ondanks dat ze verloren hadden.

Ik ben ook begonnen met surflessen en ik vind het fantastisch. Het is hier erg goed surfen voor beginners, de golven zijn over het algemeen rustig en overzichtelijk zodat het makkelijk is om te staan en het echt te doen. En krijg af en toe een zetje van m'n surfleraar zodat het makkelijk is over de golven heen te gaan of een goede golf te pakken. De paar blauwe plekken en spierpijn in m'n armen is het helemaal waard..

Op school gaat het goed, ik heb deze week les gehad van Gloria en aan het eind van de week rapportcijfers gehad met allemaal negens, een acht en een tien. Ik doe braaf mijn best tijdens de les. Het is moeilijk in te schatten hoe snel ik vooruit ga met m'n Spaans maar ik denk dat het wel goed zit.

Verder ben ik gister naar Manuel Antonio National Parc geweest.; een tropisch oerwoud zo'n 2.5 uur van Jacó af. Met behulp van een gids hebben we veel dieren gezien! Aapjes, wasberen, luiaards, hagedissen, libellen en een aantal beesten waarvan ik geen idee heb hoe ze heten. Super gaaf om die beesten zo in het wild te zien, is toch echt iets heel anders dan een Nederlandse dierentuin.. Het park heeft ook een prachtig strand dus daar hebben we nog even uitgerust en gezwommen na al het lopen in het park.

Nu is het weer tijd om naar het strand te gaan! Er volgt snel meer..

  • 03 Mei 2015 - 12:29

    Nicolette:

    Hoi liefje, wat heerlijk om te zien dat je zo geniet van alles. Ik heb net ook de foto's op Facebook nog gezien, wat een mooie natuur in dat park en elke dag ' verplicht' naar het strand, wat een vreselijk leven! Dikke kus, mama.

  • 03 Mei 2015 - 14:14

    Henk Van Gaal:

    Hallo Linda,
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Geniet ervan.
    Groet,
    Henk van Gaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Jacó

Linda

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 2600

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 22 September 2015

Midden en Zuid Amerika

Landen bezocht: