Het is begonnen - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Linda Gool - WaarBenJij.nu Het is begonnen - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Linda Gool - WaarBenJij.nu

Het is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 April 2015 | Costa Rica, Jacó

Nou, na een week lang afscheid nemen van iedereen in Nederland is het grote avontuur eindelijk begonnen: ik ben in Costa Rica! Helaas kwam ik hier niet zomaar, de reis er naar toe was erg lang. Gelukkig was er een grote film-keuze in het vliegtuig dus de 11.15 durende reis van Madrid naar San José was prima te doen. Zeker toen we in de buurt van Costa Rica kwamen het uitzicht uit het vliegtuig erg paradijselijk.

Aangekomen in San José werd ik opgehaald van iemand van de taalschool (het is best bizar als er iemand in een vreemde stad aan de andere kant van de wereld staat met een bordje waar heel groot Linda van Gool opstaat) om door te rijden naar het kustplaatsje Jacó. (spreek je uit als Gakoo). Kon daarna gelijk mijn appartementje in en linea recta door naar bed.

Maandag begon school meteen om 8u 's ochtends met een introductie en een test (hier bakte ik natuurlijk niks van) en kon daarna beginnen op nivaeu A1.1, het laagste wat er is. Omdat er maar weinig studenten momenteel zijn op de school heb ik privéles van Patricia. Een vrouw van halverwege de 50 en super aardig en lief. Ze wil graag van alles weten over Nederland en Amsterdam dus probeer zo veel mogelijk te vertellen in mijn beste Spaans.

De middagen zijn tot nu toe doorgebracht op het strand, gelukkig nog niet verbrand! Hoop van het weekend te beginnen met surflessen, erg populair hier. Ga me nu klaarmaken voor een avondje uit, volgende keer meer over Jacó en de Costa Ricanen!


  • 23 April 2015 - 12:36

    Nicolette:

    Hoi liefje,
    Wat leuk om zo je Wetenswaardigheden bij te houden,
    Xxxx mama

  • 23 April 2015 - 13:43

    Bart Van Gaal:

    Linda,

    Wat leuk dat je dit ons allemaal laat meebeleven.
    Ik wens je heel veel plezier, geluk maar vooral avontuur toe.
    En zorg er voor dat we regelmatig iets van je te horen krijgen, want ook al ben ik man, ook ik ben erg nieuwsgierig.

    Je Oompie

  • 23 April 2015 - 13:50

    Els:

    Linda,

    Leuk om dit te lezen, en dat alles goed gegaan is.
    Veel succes!

  • 23 April 2015 - 16:42

    Oma:

    Proficiat met een goede start. Geniet maar lekker!
    Tot de volgende keer!.
    Liefs,
    Oma

  • 23 April 2015 - 20:20

    Henk Van Gaal:

    Een goed begin zo te lezen.
    Geniet er van.

    Groet,
    Henk

  • 24 April 2015 - 08:14

    Jan:

    Hoi Linda,

    Fijn dat alles zo goed is gegaan met de reis en dat je warm en fijn bent ontvangen daar.
    Veel succes met het opklimmen in de lessen en kennis daar.En een hele fijne tijd.

    Vanuit het Vlijmense.
    Groeten
    Jan

  • 24 April 2015 - 12:56

    Willem Nagtzaam :

    Linda,
    Helaas kon ik niet bij jouw afscheid zijn, tijdens het ouderwets broodjes eten. Toch wens ik jou een prima , maar vooral gezellige studietijd! We zullen je blijven volgen!!!
    Groet van Agnes en Willem

  • 28 April 2015 - 10:08

    Wies:

    Ontzettend leuk om je zo te volgen, je Spaans zal wel snel goed gaan als je het Veel moet spreken. Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor. Nogmaals een prachtige en mooie tijd toe gewenst.
    veel plezier en succes. Wies en Frans.

  • 31 Mei 2015 - 16:16

    Desiree:

    Hoi Linda, haak wat later aan maar ben benieuwd, groeten Desiree

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Jacó

Linda

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 2622

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 22 September 2015

Midden en Zuid Amerika

Landen bezocht: